page suivante

Обектно Ориентирано Програмиране

с  Java

Иван Момчев 

ivan.momtchev@tu-sofia.bg

Технически Университет - София, България

 Версия 1.12   20.01.2017

Copyright© 2004 - 2017
Иван Момчев

 

История на версиите

Версия 0.1 Създаден

15.05.2004

Иван Момчев

Версия 0.2-1.12 - коригиране на грешки и допълване

15.03.2005-20.01.2017

Иван Момчев

  

Съдържание

  1. Обектно-ориентирано програмиране
  2. Java виртуална машина
  3. Лексически елементи в Java
    3.1.   Идентификатори
    3.2.   Ключови думи
    3.3.   Константи
    3.4.   Типове данни
  4. Изрази и операции
    4.1.   Приоритет на операторите
    4.2.   Особености
  5. Управляващи структури
  6. Обекти в  Java
    6.1.   Декларации
    6.2.   Обекти - инстанции на клас, конструктори
    6.3.   Достъп до член - данните
    6.4.   Инициализация на обекти

    6.5.   Класове обвивки
    6.6.   Модификатори на достъп
    6.7.   Статични членове
    6.8.   Модификатори final, synchronized и native
  7. Масиви
  8. Низове
    8.1.   Преобразуване към низ
    8.2.   Преобразуване от низ
    8.3.   Сравнения
  9. Четене от стандартния вход - клас Scanner
  10. Презареждане на методите
  11. Разрушаване на обекти
  12. Пакети и компилационни единици
  13. Класът Math
  14. Производни класове и наследяване
    14.1.  Предефиниране на променливи
    14.2.  Предефиниране на методи
    14.3.  Извикване на конструктори
    14.4.  Конструктори с параметри
    14.5.  Абстрактни методи и класове
  15. Интерфейси
  16. Аплети и апликации
  17. AWT и аплети
    17.1.   Основни понятия
    17.2.    Swing
    17.3.   Аплети
    17.4.   JFC и Swing
    17.5.   Програми, които могат да се стартират като аплет и апликация
    17.6.   Canevas и рисуване
    17.7.   Layouts
    17.8.   Изображения - аплети
    17.9.    Изображения - апликации
    17.10.   Анимация в аплети
    17.11. Анимиране на изображения
    17.12. Клас Media-Tracker
  18. Изключения
    18.1.  Генериране
    18.2.  Обработка
    18.3.  Прост пример
    18.4.  Програмно генериране (throw) на изключение
    18.5.  finally clause
    18.6.  Илюстративен пример
  19. Няколко примера
    19.1. Прост калкулатор

    19.2. Калкулатор с AWT 1.1
    19.3. Още един калкулатор
  20. Потоков вход-изход
    20.1. Класове за четене и запис върху физически носители
    20.2. Класове филтри
    20.3. Работа с текстови файлове
    20.4. Четене и запис на бинарни файлове
    20.5. Сериализация на обекти
    20.6. Пример
    20.7. Класът File
     
  21. Пример от 17.9 със запаване на състоянието във файл
  22. Пример - Directory
  23. Пример - Списък студенти


 
 

page suivante