page suivante

Обектно Ориентирано Програмиране

с  Java

Иван Момчев 

ivan.momtchev@tu-sofia.bg

Технически Университет - София, България

 Версия 2.01   7.03.2019

Copyright© 2004 - 2019
Иван Момчев

 

История на версиите

Версия 0.1 Създаден

15.05.2004

Иван Момчев

Версия 0.2-2.01 - коригиране на грешки и допълване

15.03.2005-7.03.2019

Иван Момчев

  

Съдържание

  1. Обектно-ориентирано програмиране
  2. Java виртуална машина
  3. Лексически елементи в Java
    3.1.   Идентификатори
    3.2.   Ключови думи
    3.3.   Константи
    3.4.   Типове данни
  4. Изрази и операции
    4.1.   Приоритет на операторите
    4.2.   Особености
  5. Управляващи структури
  6. Обекти в  Java
    6.1.   Декларации
    6.2.   Обекти - инстанции на клас, конструктори
    6.3.   Достъп до член - данните
    6.4.   Инициализация на обекти

    6.5.   Класове обвивки
    6.6.   Модификатори на достъп
    6.7.   Статични членове
    6.8.   Модификатори final, synchronized и native
  7. Масиви
  8. Низове
    8.1.   Преобразуване към низ
    8.2.   Преобразуване от низ
    8.3.   Сравнения
    8.4.   Някои полезни методи
    8.5.   StringBuffer
  9. Четене от стандартния вход - клас Scanner
  10. Презареждане на методите
  11. Разрушаване на обекти
  12. Пакети и компилационни единици
  13. Класът Math
  14. Производни класове и наследяване
    14.1.  Предефиниране на променливи
    14.2.  Предефиниране на методи
    14.3.  Извикване на конструктори
    14.4.  Конструктори с параметри
    14.5.  Абстрактни методи и класове
  15. Интерфейси
  16. Аплети и апликации
  17. Графични интерфейси с Java
    17.1.   Основни понятия
    17.2.    Swing
    17.3.   JFrame
    17.4.   Мишка в JFrame
    17.5.   Някои събития и съответните им слушатели 
    17.6.   JButton
    17.7.   getSource()
    17.8.   getActionCommand()
    17.9.   Добавяне и премахване на компоненти
    17.10. Активиране/дезактивиране на компоненти (забрана произвеждане събитие)
    17.11.  JPanel
    17.12. Рисуване върху компоненти със запазване при прерисуване
    17.13.  Рисуване от потребителя
    17.14.  Рисуване от потребителя със запазване при прерисуване
    17.15.  Check boxes
    17.16.  Радио бутони
    17.17.  Текстови полета и области
    17.18.  Менюта
    17.19.  Шрифт и цвят
    17.20. Canevas и рисуване
    17.21. Layouts
    17.22. Изображения - аплети
    17.23. Изображения - апликации
    17.24. Анимация в аплети
    17.25. Анимиране на изображения
    17.26. Клас Media-Tracker
  18. Изключения
    18.1.  Генериране
    18.2.  Обработка
    18.3.  Прост пример
    18.4.  Програмно генериране (throw) на изключение
    18.5.  finally clause
    18.6.  Илюстративен пример
  19. Няколко примера
    19.1. Прост калкулатор

    19.2. Калкулатор с AWT 1.1
    19.3. Още един калкулатор
  20. Потоков вход-изход
  21. Пример със запазване на състоянието във файл
  22. Пример - Directory
  23. Пример - Списък студенти
  24. Задача за самостоятелна работа


 
 

page suivante